Трябва ли вашият бизнес да използва TikTok и как да започнете
В момента TikTok има повече от два милиарда изтегляния и продължава да набира популярност. Макар че приложението може да е започнало като приложение за синхронизиране на устни, платформата се е превърнала в цялостен център за видеосъдържание с възможности, подобни на други популярни платформи за социални медии като Snapchat, Instagram и YouTube. Тя е проектирана така, че да държи потребителите ангажирани и да се връщат отново. И така, полезна ли е TikTok за бизнеса? Ако е така, как да започнете да използвате платформата?
Марките са видели огромен успех в ангажирането на потребителите си в тези платформи чрез кратки видеоклипове с размер на хапка, а TikTok предлага на собствениците на фирми и маркетолозите подобна възможност за достигане до потребителите.
От образователни видеоклипове до вдъхновяващи клипове, промотиране на марката и други - няма ограничения за това как бизнесът може да използва TikTok в своите маркетингови кампании. Създаването на стабилна стратегия за социалните медии е от решаващо значение за разрастването на вашия бизнес, а TikTok може да ви помогне да бъдете креативни по отношение на видеосъдържанието си, да изградите ангажирана общност и да продавате на по-млада аудитория.
Защо вашият бизнес трябва да използва TikTok?
Истинското очарование на TikTok за бизнеса е огромният брой потребители, които са активни в платформата. В платформата преобладават потребителите на възраст 18-34 години. Първоначално я възприеха по-младите потребители, но сега все повече възрастни също използват платформата. Всъщност в САЩ повече от един на всеки осем възрастни на възраст 18-24 години в момента използва TikTok. Използвайки TikTok за бизнес, имате възможност да разширите значително обхвата си, особено към по-младите пазари.
Голяма аудитория
Истинското очарование на TikTok за бизнеса е огромният брой потребители, които са активни в платформата. В платформата преобладават потребителите на възраст 18-34 години. Първоначално я възприеха по-младите потребители, но сега все повече възрастни също използват платформата. Всъщност в САЩ повече от един на всеки осем възрастни на възраст 18-24 години в момента използва TikTok. Използвайки TikTok за бизнес, имате възможност да разширите значително обхвата си, особено към по-младите пазари.
Ангажирани потребители
TikTok предлага завладяващо изживяване. Когато отворят приложението, потребителите знаят, че ще отделят цялото си внимание на това, което се възпроизвежда. Тъй като TikTok предлага изключително видеосъдържание, което обикновено изисква звукът да е включен, потребителите са напълно ангажирани с това, което гледат. Въпреки че потребителите може да не са влезли в приложението специално, за да гледат вашето съдържание, като създавате забавно съдържание, можете да гарантирате, че съдържанието ви ще бъде видяно. И можете да увеличите аудиторията си.
Цял екран
TikTok представя съдържанието в цял екран. Това означава, че на екрана няма нищо друго, което да отвлича вниманието на потребителя. TikTok ви предоставя отлична възможност да спечелите цялото внимание на потребителя. От вас обаче зависи да създадете съдържание, което да ги накара да гледат. Потребителите на TikTok прекарват средно по 52 минути на ден в платформата. Ако всеки видеоклип е с продължителност една минута, а повечето са много по-кратки, това означава, че потребителите ще гледат повече от 52 видеоклипа на ден. Това е чудесна възможност да предадете посланието си на нишова аудитория, без да се разсейвате.
Сега е моментът да бъдете в TikTok и да победите конкуренцията си
Всеки бранд, който е насочен към по-младата демографска група, може да извлече голяма полза от TikTok и много от тях вече са го направили. Ако не сте в TikTok, а вашите конкуренти са, може да загубите потенциални възможности за увеличаване на приходите в бъдеще. Докато 89% от маркетолозите са включили маркетинга във Facebook в своята стратегия за социалните медии за 2021 г., само 4% са включили TikTok. Това е чудесна възможност да започнете работа с платформата на ранен етап, за да можете да въведете стратегия, която ще бъде от полза за бизнеса ви занапред. С повече от 2 милиарда изтегляния и само 4% от предприятията, които използват платформата, това е възможност за вас, която не трябва да пропускате!
Как да започнете работа с TikTok за бизнеса
Създаване на акаунта ви
За да създадете акаунт в TikTok, просто изтеглете приложението от Google Play Store или App Store, създайте потребителско име и парола и се регистрирайте. TikTok автоматично ще зададе уникално потребителско име, съставено от произволни букви и цифри. Не забравяйте да го промените на името на фирмата си или на името, което използвате в другите си канали за социални медии, за да осигурите съгласуваност с брандинга си.
След като акаунтът ви е създаден, ще трябва да добавите някои данни. Докоснете "Редактиране на профила" в долния десен ъгъл. Оттук можете да качите профилна снимка или видеоклип и да напишете биографията си за TikTik. Както профилната ви снимка, така и биографията ви трябва да са в съответствие с другите ви платформи за социални медии. Разполагате само с 80 знака, за да попълните биографията си, и тя ще се вижда ясно в профила ви, така че се уверете, че е ангажираща, информативна и съобразена с марката. Накрая добавете URL адреса на уебсайта си в празното поле "уебсайт" и свържете акаунтите си в YouTube и Instagram с профила си. Те ще бъдат показани до бутона "Следвай" в профила ви, което ще ви помогне да увеличите броя на последователите си чрез съществуващия си профил в социалната мрежа.
Запознайте се с TikTok
Тъй като TikTok е нова платформа, естествено ще има крива на обучение, когато започнете работа за първи път. Отделете известно време, за да се запознаете с платформата, преди да започнете да я използвате за бизнеса си. Създайте личен профил, разгледайте приложението и се запознайте с платформата. Експериментирайте с различните ефекти и инструменти за редактиране на платформата, за да откриете външен вид, който ще подхожда на вашата марка. Също така не забравяйте да щракнете върху раздела "Откриване" и да следвате хаштагове, за да видите как други фирми във вашата ниша използват TikTok за маркетинг.
Намерете своята ниша
TikTok е високоефективен инструмент за достигане до целева нишова аудитория. Потребителите на TikTok обичат да следват акаунти с нещо различно предложение. С акаунт с ниша можете да бъдете по-креативни в съдържанието си и да откриете нови възможности за бизнеса си. Например, ако бизнесът ви се занимава с детайлиране на автомобили, можете да правите видеоклипове за бърза трансформация, за да подчертаете работата си. Последователното споделяне на нишово съдържание е чудесен начин да увеличите аудиторията си в TikTok и да достигнете до правилните хора.
Създаване на календар за съдържание
Когато използвате TikTok за бизнес, трябва ясно да очертаете кога точно ще публикувате и колко често. Последователността е от ключово значение в TikTok и наличието на ясно определен календар на съдържанието ще ви помогне да се придържате към маркетинговата си стратегия. Изберете график, който вие и вашият екип можете да управлявате. Три до пет пъти седмично е добра отправна точка. Регистрирането на PRO акаунт ще ви даде достъп до анализите на TikTok. Анализите могат да ви помогнат да прецизирате подхода си с течение на времето.
Започнете да публикувате
Докато Instagram е платформа за курирано съвършенство, потребителите на TikTok приемат несъвършенството. Когато създавате първата си публикация в TikTok, бъдете автентични и покажете индивидуалността на марката си. TikTok не е платформата, в която да се приемате твърде сериозно. Бъдете креативни, забавлявайте се и създавайте ангажиращо съдържание, с което аудиторията ви ще се ангажира и ще се забавлява. В днешно време е все по-трудно да се намери автентичност онлайн. За да сте сигурни, че бизнесът ви блести в TikTok, избягвайте да се фокусирате върху съвършенството на публикациите си.
Започнете да се възползвате от предимствата на TikTok за бизнеса сега!
TikTok е една от най-бързо развиващите се социални медийни платформи в света. Ако вашият бизнес все още не се възползва от предимствата на TikTok, то сега е моментът да започнете. Свържете се с нашия екип на REKLAMA@VOIZ.BG или ни потърсете на телефон: 0878 79 14 24 днес, за да разберете как можем да Ви помогнем да започнете да използвате TikTok за Вашия бизнес.